Tigerternet

Hvad hjertet er fyldt med, flyder bloggen over af

Påskehygge med den ældste på knap 3 år 13. marts 2013

Filed under: billedkunst ideer til børn,Egne projekter — TigerTernet @ 11:53
Tags:

Jeg kan næsten ikke vent på, at mine børn bliver så gamle, at de selv kan få ideer til kreative projekter. Selvom ideerne i øjeblikket  er meget styret af mig og koncentrationen er kortvarig, synes jeg alligevel, det er rigtig hyggeligt.

IMG_4182Efter en tur i hønsegården, var det ind i køkkenet og puste æg ud. Man kan købe en lille pumpe, så man kan nøjes med et hul i den ene ende af ægget. Man slipper også for at sutte på ægget og blive gasblå i hovedet for at få hviden og blommen ud.
Frede på knap 3år  synes det var rigtig sjovt. Jeg er sikker på, at man sagtens kan bruge en engangssprøjte (evt. med en tyk kanyle, hvor spidsen er klippet af) i stedet for.

20130309_173052Herefter gik vi ombord i vandfarverne. Knægten valgte farverne og holdt æggene, mens jeg svang penslen – det ville han ikke selv. De fik ikke jævn farve, men jeg synes også, det er sødt og dekorativt med hans små fingeraftryk jævnt fordelt på skallerne.

Nu var der ikke tålmodighed til mere, men det var måske også meget godt. Jeg synes allerede at æggene var dekorative i sig selv, men gjorde dem herefter færdige med hjemmebøjede kobbertrådsfødder, øjne, kartonnæb og uldtotter.

Jeg kan ikke anbefale at bruge forløbet i undervisningen, men det kan sagtens bruges til en hyggelig påskeferiebeskæftigelse med børn.

IMG_4175

 

Skriv et svar

