Tigerternet

Hvad hjertet er fyldt med, flyder bloggen over af

2 års fødselsdag 6. april 2015

Filed under: Egne projekter,opskrifter — TigerTernet @ 21:52
Tags: , , ,

P1060224Så ramte mindstemanden de magiske 2 år. Jeg synes allerede, jeg kan mærke medvinden puffe mig i ryggen. Lige nu glæder jeg mig over, at han er mobil, at han er begyndt at snakke og at tiden med bleer bliver mindre og mindre. Han kan hjælpe til med små hverdagsting, og han leger godt – både alene og med andre. Sikke en skøn grønært.

I morgen skal han tilbage i dagplejen efter påskeferien, og dér skal han også fejres.

Jeg har været i gang med at lave indianerflødeboller. Jeg havde desværre ingen rigtige fjer i gemmerne, men jeg synes, det er blevet ok med dem, jeg har klippet i karton.

Jeg har købt “hjemmelavede” flødeboller, som er en anelse større end de almindelige – men ikke meget. Det er trods alt små maver, som skal spise dem. Hvis jeg skal lave dem en anden gang, vil jeg ikke købe de “hjemmelavede” flødeboller. De er for uens i størrelsen, og giver lidt problemer med pandebåndene. Jeg vil også se, om jeg kan undgå dem med kokos. Mon ikke man skulle købe Sambas store koniske flødebolletoppe. Så er man helt sikker på, at pandebåndene passer og ikke glider af. Det ville også give lidt mere plads til øjnene. Alm. flødeboller vil givetvis også være okay. Man kan altid give pandebåndet en klat glasur, så det ikke falder ned

P1060228Indianernes øjne er lavet i hvidt og brunt glasur. Man kan evt. lave dem med en stor klat hvidt glasur men en lille chokoladeknap i midten. Jeg lage flødebollerne ned, mens jeg lavede øjnene og lod dem ligge, til de var størknede. Så var jeg sikker på, at de ikke løb.

Da fadet skal transporteres, er alle flødeboller sat fast med en klat glasur, så de ikke skøjter rundt. Det var min mening at lave en totempæl af et køkkenrullerør, men tid og tålmodighed var brugt op, så det blev til kartoffel, sølvpapir og flag.

image

 

Skriv et svar

