Tigerternet

Hvad hjertet er fyldt med, flyder bloggen over af

Sæbebobler – transparens I 25. juli 2015

IMG_1385.JPG

8 elever har sat deres sæbeboblebilleder sammen og har tegnet ind over sammenføjningerne.

IMG_1245Inden sommerferien arbejde 3. klasse med virkemidler i billeder – herunder transparens.

Den første gang havde jeg sæbebobler med. Jeg bad eleverne om at sætte sig på deres hænder, mens jeg blæste sæbebobler ved bordene. Opgaven lød på, at de skulle iagttage farverne, lysspillet/reflektionerne og gennemsigtigheden mens de var helt stille. Bagefter talte vi om deres iagttagelser og skrev stikord på tavlen. Jeg blæste flere sæbebobler og eleverne kunne bekræfte eller afkræfte udsagnene på tavlen.

Herefter fik eleverne sort kardus, runde ting og Neocolor.

IMG_1257

Jeg kan desværre ikke tage æren for dette forløb. Du kan læse mere her og her.

 

Skriv en kommentar