Tigerternet

Hvad hjertet er fyldt med, flyder bloggen over af

3. klasse – transparens II 26. juli 2015

Eleverne arbejdede i dette forløb videre på at udforske virkemidler i billeder – herunder transparens og lys. aget nedefra, så eleverne kunne se hvordan det ser ud, når man er under vandet og kigger op mod lyset

Som introduktion havde jeg fundet nogle undervandsfotografier af gopler på nettet. Der var også billeder, som var taget nedefra, så eleverne kunne se, hvordan det ser ud, når man er under vandet og kigger op mod lyset.

Eleverne fik udleveret blå farvelade og pensler. Jeg viste, hvordan eleverne kunne gøre den blå farve hhv. lysere og mørkere – altså ændre farvens valør. Nu skulle eleverne male en undervandsbaggrund.

Baggrundene blev lagt til tørre, og jeg lavede en kort introduktion til pastelkridtene – de har arbejdet lidt med dem tidligere. Jeg viste, hvordan jeg fik farven hhv. transperent og kompakt, og hvordan eleverne kunne få lyset til at “skinne” i goplerne. vi var lidt i tidsnød, men til sidst tegnede eleverne havbund, tang m.m. goblecollage

Jeg har fundet inspiration til forløbet her

 

 

Skriv et svar

