Tigerternet

Hvad hjertet er fyldt med, flyder bloggen over af

Fernisering 2. februar 2016

I fredags havde vi fernisering i KunstPunkt i Augustenborg, hvor der kom over 100 gæster. OVER HUNDREDE GÆSTER!! Det var ganske fantastisk at se 22 stolte og glade elever. Forældrerådet havde bakket op om arrangementet ved at bage pølsehorn og pizzasnegle. Der var også lidt til glassene, 3 drenge der fortalte om processen og en skoleleder, der kom og klippede den røde snor.
Udstillingen kan ses frem til den 10/3. Se KunstPunkts åbningstider her.

Læs om processen HER

På mandag skal resten af skolen se youtubevideoen om processen til morgensang, og så kan der vist ikke koges mere suppe på dén høne

 

P1070552

 

P1070550

 

P1070548

 

P1070529

 

P1070526

 

P1070522

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 Responses to “Fernisering”

  1. Anonym Says:

    Hold nu op, hvor er det bare et fedt projekt. Ros til både dig og børnene 🙂

  2. Hold nu opaltså, hvor er det dog et fint projekt. Flot arbejde! Ros til både dig og børnene 🙂

  3. Kirsten Eriksen Says:

    De bedste hilsner, Kirsten

    > Den 02/02/2016 kl. 20.26 skrev Tigerternet : > > >

  4. Bettina Trudslev Says:

    Hej igen

    Jeg har lige fundet ud af, at vi ikke må få maskerne til at stå til den udstilling, vi skal lave dem til. Har du et forslag til, hvordan jeg gør, hvis de skal hænge?

    Mvh. Bettina Trudslev

  5. tigerternet Says:

    Hej Bettina

    Da maskerne stadigvæk var læderhårde tog jeg en slynge og lavede et “skråt hul” bagpå, så maskerne kan hænge sikkert på et søm. Jeg lavede også en “grøft” til jernstativet. På daværende tidspunkt vidste jeg ikke, hvordan maskerne skulle udstilles, så jeg ville holde alle muligheder åbne. Du kan også lave et hul for oven, og give dem en snor, men det synes jeg næsten, er synd.

    Du kan også spørge, om I må udstille på jeres lokale bibliotek. De plejer at være interesserede i børneafdelingen, hvis I gerne vil have dem til at stå et sted.

    Jeg håber, du kan bruge mit svar.

    Venlig hilsen
    Karin

  6. Bettina Trudslev Says:

    Tusind tak :O) Det kan jeg. :O)

  7. Tove Brødsgaard Says:

    Hold op de er flotte. Jeg har læst du har brugt sort blæk under farverne, hvilken slags? eller kan sort flydende akvarel bruges? mvh Tove Brødsgaard Sortebakkeskolen

  8. tigerternet Says:

    Den sorte blæk er brugt OVENPÅ farverne. Det var blæk, jeg fandt i billedkunstdepotet. Jeg kan godt lige tjekke mærket men jeg tror, det er underordnet. Jeg forsøgte mig med akvarel men jeg syntes blæk var bedre. Prøv dig frem. Jeg tror du kan bruge blæk ovenpå akvarel, hvis du ikke er tilfreds med resultatet. Lerskærven skal bare nå at tørre op imellem dine forsøg. Det kunne også være interessant at prøve med blåt blæk, hvis det passer til den øvrige farvelægning.

  9. jesp9012 Says:

    Super flot. Jeg er i gang med et tilsvarende projekt. Hvordan sidder maskerne fast på foden?

    Jeg er helt vild med din side!

  10. TigerTernet Says:

    Jeg bliver så glad, når nogen bruger min blog.
    Jeg lavede en rille på bagsiden af maskerne, så de var nemme at lime fast. Det endte dog med at jeg brugte 2-komponent lim for at sikre mig, at de ikke faldt ned.


Skriv et svar

