Tigerternet

Hvad hjertet er fyldt med, flyder bloggen over af

Tegnediktat – 3. klasse 16. februar 2017

Filed under: billedkunst ideer til børn — TigerTernet @ 21:46
Tags: , , ,

Inden vinterferien havde vi 2 dobbeltlektioner, som jeg ville bruge på en tegnediktat med efterfølgende efterbearbejdning og farvelægning. Jeg valgte gråt A3-tegnekardus, da løvefarverne – gul/orange/(brun) – vil lyse flot op på den baggrund.
Vi nåede dog ikke så langt, for da jeg så de mange skønne løver, var jeg helt solgt til enkeltheden. Jeg udleverede sorte tuscher og lod eleverne tegne løverne op og så vi stoppede vi her.

Jeg ved ikke, om jeg er helt tilfreds med at de er farveløse. Bum, bum…

 

2 Responses to “Tegnediktat – 3. klasse”

  1. Gitte Says:

    Hej
    Hvad vil det sige at have en tegnediktat?

  2. TigerTernet Says:

    Jeg “tegner for”på tavlen og eleverne tegner efter. Du kan læse lidt mere her: https://tigerternet.wordpress.com/2015/02/19/tegnekursus/
    Jeg bruger “formalfabetet” rigtig meget i den forbindelse


Skriv et svar

